Zakupy a wpływ emocji na podjęcie decyzji

Każdy człowiek uwielbia czuć się dobrze i ważnie. Takie uczucie jest możliwe w sytuacjach, kiedy decydujemy o posiadaniu czegoś ważnego. Chodzi tu także o zwykłe zakupy. Ludzka emocjonalność najczęściej przejawia się w momentach uczucia miłości oraz podczas zakupów. Jest to związane z psychofizycznym uwarunkowaniem człowieka, w stosunku do całego świata. Kupowanie pod wpływem złych emocji, to znaczy będąc zdenerwowanym i niezwykle poruszonym negatywnie, jest najczęściej niekorzystnym zakupem. Inaczej jest w przypadku szczęścia. Jeżeli jesteśmy weseli, uradowani i szczęśliwi, myślimy wówczas racjonalnie, przez co dokonujemy prawidłowego wyboru podczas zakupów. Tym samym wpływ emocji na podjęcie decyzji w czasie zakupów jest niezmiernie ważny. Z tego powodu właściciele sklepów robią wszystko, by poprawić nastrój swoich klientów. Wiąże się to z puszczaniem relaksacyjnej muzyki, która ma ukoić niespokojność kupującego. Poza tym obsługa sklepu ma być miła i bardzo pomocna. Wszystko to ma ogromny wpływ na proces kupowania nawet najbardziej oczywistych rzeczy.