Karty promocyjne i rabatowe

Wiele sklepów, głównie tych sieciowych oferuje swoim stałym klientom różne karty rabatowe. Często są to karty, które przy każdym zakupie gwarantuje niewielką zniżkę cenową, na przykład pięcioprocentową. Istnieją jednak karty stałego klienta, które gwarantują kupującym bardzo atrakcyjne zniżki. Pomaga przy tym wypełnienie karty stałego klienta, przed wyrobieniem takiej karty. Klient podaje w takiej karcie datę swojego urodzenia, która później jest do wglądu sprzedawcy. Dzięki czemu w terminie urodzin klientowi oferowane są bardzo atrakcyjne zniżki. Może być to nawet trzydzieści procent upustu na dowolną rzecz w sklepie. Klienci są również informowani mailowo i przy pomocy sms o wszystkich promocjach, jakie w danej chwili oferuje sklep. Stali klienci są na bieżąco z każdą atrakcyjną ofertę, jaką oferuje sklep. Mogą być to nawet obniżki o osiemdziesiąt procent wartości. Sklepy nie oferują od klientów bardzo szczegółowych danych przy wyrabianiu takich kart. Wystarczą podstawowe dane osobowe.